PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

07 iulie 2024

Isaac Bashevis Singer - Rătăciți

 „- Uitați-vă la nisipul ăsta şi la cochiliile astea. Au milioane de ani. Am citit că ceea ce numim noi Africa a fost cândva Polul Nord - sau, în orice caz, o zonă rece. Acolo unde bântuie acum frigul s-au găsit fosile de palmier şi de alte plante tropicale. Pământul s-a dat peste cap şi o va mai face, probabil, cândva. Cine ştie? Câtă vreme respirăm, se cuvine să tindem spre un țel, pentru noi şi pentru copiii noştri. Ce urmăreşte, oare, Cel-de-Sus? O fi vrând El ceva.”


Un gând îmi fulgeră prin minte: ,,Cine ştie? Poate că însuşi Dumnezeu, dacă El există, este un actor". Mi-am amintit de un verset din Psalmi: „,Cel care surâde din înaltul cerului..." şi mi-am zis: ,,Dumnezeu stă în ceruri şi-şi râde de propria Lui comedie".”




„Credeam că Dumnezeu este un romancier care scrie ceea ce-i place şi că toată lumea trebuie să-l citească, încercând să desluşească ce vrea să spună.”

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu