PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

27 octombrie 2011

"Discursul Regelui"

Pentru că trăiesc în această "minunată" ţară "Românica" mă mai uit din când în când şi la emisiunile televizate  astfel am urmărit ceea ce s-a întâmplat cu ocazia sărbătoririi zilei de naştere a Regelui Mihai. Nu sunt monarhistă, dar întotdeauna am vrut să aflu despre acea perioadă de care în şcoală nu am învăţat prea multe şi de care sunt fascinată. 

Iar  Regele face parte din istoria României (şi nu numai) )fie că unii recunosc, iar alţii nu.

Sunt întru totul de acord cu ce spune Mircea Badea (aici).
Printre altele el spune: "Mi s-a părut absolut spectaculos să văd istoria în direct la televizor", iar despre rege "era foarte elegant- prin atitudine,  simplu, demn, nobil, firesc", "era din altă lume prin ţinută, tocmai prin ceea ce transmitea dincolo de cuvinte şi dincolo de discurs".

Pentru ce interesaţi de subiect emisinea "Sinteza Zilei" din 25.10.2011, "Culisele aniversării Regelui Mihai", în care Valentin Stan spune "a venit istoria în Parlament" , referitor la discursul regelui.


Aici un articol în care se face o comparaţie între "actualul şef de stat şi un şef de stat dintr-o altă epocă" cum spunea Mircea Badea în emisiune.

8 comentarii:

  1. Adevărul, fără patimi şi interese în jurul familiei regale de la noi, se va aşeza abia peste 50-100 ani, acum nu avem decât manipulări şi reacţii afective de o parte sau alta, după interesele momentului.

    Istoria nu se scrie atât de uşor cum entuziasmaţi şi meschin cred unii, participarea sau neparticiparea la un jubileu.
    Am ascultat discursul la radio, tocmai îmi făceam o cafea în bucătărie. Vârsta filtrează multe, nu ştiu cine a scris discursul, senzaţia a fost că ascult o cuvântare a lui Nicolae Ceauşescu în Marea Adunare Naţională, iar a doua zi va fi dezbătut la televizor, la radio, la maşina de spălat, în presă, pe bloguri, în şedinţa de partid, după conspecte, vom dezbate ideeile din această cuvântare. Probabil aş fi avut aceeaşi senzaţie şi pe alt text, greu înghiţi cultul pentru o persoană indiferent de forma de impunere.

    Un week-end plăcut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze pentru raspuns intarziat! Acum am intrat pe blog! Nu vreau sa fiu inteleasa gresit! Dupa cum am mai spus eu cred ca trebuie sa ne cunoastem istoria asa cum a fost ea. Si cu bune si cu rele. Nu sunt monarhista dar, pot sa spun ca fata de ceea ce se intampla in zilele noastre "la nivel inalt" Regele le-a dat o lectie de bun simt, de modestie multora.
    Iar despre faptul ca sunt fascinata de monarhie, e vorba despre perioada trecuta cand era la putere!
    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihaela,la casele regale este un protocol si un mare maetru de ceremonii care la noi...oamenii simpli se numeste manager sau consilier de imagine....orice gest si pozitie este repetata si studiata .
    Asa ca, sa nu fim naivi,nu regele care nu mai este de mult al si cu Romania va scoate tara din criza,va aduce bunul simt si corectitudinea in prim plan.
    Totul este facut de a-l aseza confortabil pe actorasul Duda in jiltul puterii......

    Prefer de o mie de ori "Discursul regelui" film admirabil,o bijuterie artistica si regizorala care a luat Oscar.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Viorica- eu nu cred si nu sunt de acord cu revenirea la putere a monarhiei, dar pentru o zi am vazut si altceva!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, imi place cum ai pus problema. Nu reiese c-ai fi de partea cuiva. Ideea este ca nu suntem nici aparatori si nici acuzatori. Regele este un om intelept, iar cei din jurul Casei Regale stiu sa-si faca treaba. Drept pentru care totul iese impecabil. Ceea ce m-a impresionat pe mine, insa..., este faptul ca regele este un om care nu vrea sa arate ca s-ar lafai in vreun lux, desi sunt convinsa ca nu-si asteapta ziua de leafa ca si mine. Modul discret al tinutei nu poate decat sa impresioneze. Iar, cand am auzit ca are costume din 1945, mi-a castigat respectul. Are un PR excelent!
    Citesc cu intarziere, raspund, la fel. Am fost intr-un continuu concediu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. QED-bine ai revenit de pe"meleagurile" mele.
    Eu am fost impresionata de acea zi a sarbatoririi regelui, poate pentru ca nu am mai vazut asa ceva in tara noastra.
    Am urmarit mai multe interviuri ale principelui Radu si ale principesei Margareta si ca si interviurile Regelui mi-au placut.
    Poate ca "ataca" coarda sensibila a celor care inca mai credem ca se mai poate face ceva in Romania.
    In afara de faptul ca nu cred in revenirea la putere a monarhiei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Mihaela...Ce impresionati am fost la primele alegeri denumite libere de dupa 89...Ce sarbatoare,ce bucurie,ce sperante....De acord cu tine...nu am mai avut asa ceva...sau nu in generatia noastra...
    Pentru o zi am vazut si altceva...dar numai pentru o zi din pacate....acum acea zi este departe si cu totul altele preocuparile noastre...

    QED,...haina modesta nu il face pe om modest.
    Mai trebuiesc cateva condimente.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Viorica- pana la urma fiecare cu parerea lui!

    RăspundețiȘtergere