„Creștinismul interior al „Împărăției Sufletului‟ este anunțat și descris, printre alții, de Rudolf Steiner, Max Heindel, Jan van Rijckenborgh și Catharose de Petri. Aceștia au parcurs această cale interioară și au propagat în scrierile lor realitatea elevată a acesteia.
Misterul Paștelui indică un eveniment spiritual care poate avea loc în interiorul ființei umane: învierea omului interior. Drumul spre Înviere, numit și „Caleaʺ, este un proces de transformare.
Subiectul „omului interiorʺ ne confruntă imediat cu dualitatea noastră; o stare a ființei care poate fi trăită destul de intens. Pentru că, pe de o parte, suntem persoana exterioară, cu propriul caracter, cu plăcerile și obiceiurile noastre, dar, pe de altă parte, suntem și Celălalt din noi, ființa interioară care tânjește după o viață mai înaltă și mai pură.
Sărbătoarea Paștelui este strâns legată de Pesach, sărbătoarea evreiască a Paștelui, care comemorează exodul din sclavia din Egipt, prin deșert, spre țara promisă. Paștele creștin este comemorarea învierii lui Iisus Christos după răstignirea sa și este celebrat în prima duminică după prima lună plină de primăvară. Conceptul originar de “Paște” înseamnă „a trece pragulʺ.
O ființă umană care se pregătește să treacă pragul pentru a-și sărbători Paștele interior devine din ce în ce mai conștientă de faptul că participă la două lumi complet diferite: lumea spațio-temporală și lumea sufletului.
Într-un sens simbolic și universal, atât Paștele evreiesc, cât și cel creștin se referă la procese de reînnoire, transformare și eliberare interioară. Căci atât sosirea în țara promisă, cât și realizarea învierii indică un destin mai înalt pe care omul interior îl poate atinge: acela de a redobândi din nou o parte din viața sa originară pură.
Trăirea prin aceste procese este menționată ca o „călătorieʺ, ca o plecare sau un exod din robia existenței materiale, prin care în omul muritor se dezvoltă ceva nemuritor: omul interior. Cel mai important simbol al Paștelui, oul, este, printre altele, un simbol universal pentru renaștere.”
Întreg articolul:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu