PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

19 aprilie 2012

Homeopatia nu e apă chioară

Vă ceream într-o postare aici părerea voastră despre homeopatie, pentru că citisem că va avea loc un miting împotriva ei. Nici nu ştiu dacă a mai avut loc mitingul sau daca a avut ceva urmări, pentru că nu m-a interesat atâta timp cât eu cred în medicina alternativă, de orice fel. Nu exclud medicina alopată, fiecare cu treaba ei, dar atunci când te poţi face bine fără  a avea efecte adverse ce cale urmezi?

Pentru că unul sau unii şi-au făcut o pagină de facebook cu un titlu tendenţios aş spune "Homeopatia e apă chioară"  nu m-am abţinut şi am comentat acolo. Ca să nu mai căutaţi vă redau discuţia.    

Eu: 
Homeopatia nu e apa chioara, dar cei care spun ca e apa chioara s-au tratat vreodata homeopat?

El sau ea: 
 Exemplele personale pur și simplu nu au relevanță în știința medicală întrucât medicamentele se studiază prin studii clinice randomizate implicând sute sau mii de pacienți, în care medicamentul studiat se compară cu placebo pentru a elimina efectul sugestiei sau auto-sugestiei.

Eu: Nu au relevanta pentru ca sunt unii ca si d-voastra se pare care vor sa fie "Gica contra"!

El sau ea:
Cum faceți diferența dintre efectul benefic real și auto-sugestia care apare de fiecare dată când luați o pastilă care credeți că vă face bine?

Eu: Dar la copii care nu se "autosugestioneaza" acolo cum explicati?

El sau ea: Parintii sunt foarte sugestibili. De asemenea copii vor reactiona la grija acordată.

Eu:Asta chiar nu o cred, mai ales atunci cand copilul are puroi in gat si ii trece ca reactioneaza la grija mea! Dar pentru ca nu as mai vrea sa intervin altadata pentru ca asa cum vad eu ca nu o sa va conving, iar d-voastra pe mine nici atat, va intreb daca ati fost vreodata la vreun medic homeopat sa urmati vreun tratament. Atata timp cat tratamentul da rezultate iar reactii adverse nu sunt ca la medicamentele alopate nu stiu de ce nu am face asemenea tratamente. Chiar prin absurd sa consideram ceea ce spuneti d-voastra ca e autosugestie important e ca ne facem bine fara alte reactii. Cu ce va deranjeaza pe d-voastra ceea ce gandesc si ce fac altii cu sanatatea lor? Dar oare cine sunteti si de cine sunteti pus ca sa faceti "antireclama" homeopatiei? Mai ales ca va apare si pagina de facebook ca sa faceti antireclama pe fata!!!! 

Fug să-i dau copilului bulinuţele că a trecut un sfert de oră! (cei care fac tratamente homeopate ştiu despre ce e vorba).     

Update
Mi s-a răspuns la ultimul comentariu:
El sau ea: Și noi îți dorim sănătate! Noi nu îndemnăm la vreun boicot ci doar vă informăm că efectele benefice pe care le înregistrați la ingerarea de produsele homeopatice sunt rezultatele efectului placebo pe care aceste preparate îl generează.

Nu zic nu, aşa o fi, dacă aşa zic ei, dar nu înţeleg cum se tratează puroiul din gâtul unui copil cu efectul placebo?  Şi multe altele. Dar am zis că nu-i mai răspund.  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu