PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

13 ianuarie 2024

Sclavii Zeilor - Michael Tellinger

 

Fragmente


„Războaiele brutale, purtate în câmp deschis de mii de oameni, în lupte sângeroase, au fost înlocuite de terorismul internaţional, care este mai înfiorător şi mai dificil de contracarat. Dar cea mai mare ameninţare la adresa supravieţuirii noastre este terorismul economic. Acest relativ nou venit în ecuaţia dominaţiei globale a înlocuit superioritatea nucleară şi a fost dezlănţuit pe nesimţite din spatele uşilor închise ale giganţilor multinaţionali împotriva naţiunilor mici care nu se aşteptau la aceasta. Până la urmă, este mult mai înţelept şi mai profitabil să invadezi o ţară prin preluarea bunurilor sale economice şi prin însuşirea bogăţiilor şi resurselor naturale, decât să le bombardezi mai întâi, înainte de a le cuceri. Deci, în esenţă, nimic nu s-a schimbat de la Alexandru cel Mare şi Hanul Attila. Doar metodologia s-a schimbat. Gena violentă încă sălăşluieşte în fiecare dintre noi. În vreme ce unii dintre noi au învăţat să o suprime, poate chiar prin intermediul propriului proces de evoluţie, o altă genă mai periculoasă ameninţă să ocupe locul cel mai important: gena lăcomiei. ”



„Dincolo de toate violenţele şi lăcomia din lume se află un râu nesfârşit de bunăvoinţă, dar pentru că mass-media a devenit obsedată de .....şi alte lucruri scabroase, rar mai avem ocazia să auzim şi despre lucrurile bune care se întâmplă în lume. Într-o zi obişnuită, în lume se întâmplă mai multe lucruri bune decât lucruri rele, dar aceasta nu este alegerea editorilor. Acesta este un aspect foarte ciudat al naturii umane, care trebuie că îşi are rădăcinile într-o defecţiune genetică macabră pe care încă nu o înţelegem. Editorii de ştiri par să fie convinşi că veştile bune nu se vând. Am avut această discuţie cu o serie de producători de emisiuni de radio şi de televiziune, care au avut tendinţa de a-mi respinge sugestia despre ştirile bune cu o anumită aroganţă, ca şi cum ar fi ştiut exact ce fel de ştiri vrea să consume omul obişnuit de pe stradă. Eu cred că au devenit sclavii genelor violente şi lacome care ne conduc personalitatea. S-au instalat într-o zonă sigură din care folosesc senzaţionalul violent ca să-şi vândă ştirile. Nu sunt suficient de curajoşi pentru a împinge limitele propriei construcţii genetice spre explorarea nevoilor adânci ale
societăţii globale. Cât de mult va mai supravieţui mass-media prin hrănirea noastră cu astfel de ştiri negative? Cât de mult va mai rezista o persoană obişnuită să consume şi să digere ştirile senzaţionale care ne sunt vândute ca o informaţie crucială, fără de care nu am putea trăi?”


„Istoria ne dă multe indicii despre cine am putea fi şi, prin adunarea laolaltă a evenimentelor şi tipurilor comportamentale din trecut, ne dă anumite indicii despre direcţia în care ne îndreptăm. Dacă vom supravieţui pentru a ajunge acolo, aceasta este o altă întrebare. Totuşi, istoria nu răspunde întotdeauna cu claritate la întrebarea cine suntem şi de unde venim. Istoricii, arheologii şi antropologii înfăţişează trecutul nostru într-un mod foarte previzibil. Dincolo de disputa dintre creaţionişti şi evoluţionişti, povestea despre umanitate şi neamul omenesc a devenit aproape un basm şi cei mai mulţi dintre oameni nu vor să le fie întreruptă această poveste. Omenirea a apărut din cenuşă, în pofida celor mai grele condiţii: am supravieţuit şi ne-am înmulţit în vreme ce ne-am răspândit pe tot Pământul. Am descoperit focul, fierul, bronzul, argintul şi aurul. Am dobândit deprinderi noi, am ales să ne facem ferme în loc să cutreierăm, ne-am îngropat morţii, am învăţat să trăim în comunităţi organizate, am învăţat să scriem şi am construit oraşe pentru ca să ne protejăm de băieţii răi. Apoi am învăţat să facem negoţ, am descoperit democraţia, am descoperit mecanizarea, tehnica, am ajuns la stele şi în tot acest timp ne-am ucis unii pe alţii în numele zeului nostru, al regelui nostru sau pentru alte motive perfect justificate. Este un adevărat miracol că am supravieţuit după toate astea. Este clar că undeva în ADN-ul nostru este o genă violentă care joacă un rol proeminent în comportamentul uman.”

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu