PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

19 februarie 2012

Salata prieteniei - Batem alviţa?

Azi Adriana ne invită la o petrecere online. Am văzut că handmade.in.covasna  a pregătit o ruladă cu stafide, Carmen o salată de fructe.
Eu m-am gândit să vă reamintesc (sau celor care nu ştiu să le spun) despre un obicei care era de Lăsata Secului şi anume "bătutul alviţei". Acum nu ştiu dacă mai se ţine obiceiul.
În seara de "Lăsata Secului" se adunau mai mulţi copii, alviţa spânzurată de tavan se învârtea ca să n-o poţi prinde prea uşor, iar  ochii, părul, nasul şi gura erau pline de alviţa care se lipea de ele. Toate astea se petreceau în Ploieşti, iar fotografia imobilului unde stăteam pe atunci e aici.

Batem alviţa la petrecere?
Azi e "Lăsata Secului" de carne.
Nu îmi mai aduc aminte dacă era acum sau săptămâna viitoare la "Lăsata Secului"de lactate.

5 comentarii:

  1. Batem, batem... Mi-ai facut o pofta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am cumparat-o vineri dar fara sa-mi aduc aminte de ceva. Abia azi mi-am amintit de acest obicei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pare ca trebuie s-o batem si saptamana viitoare. Atunci incepe postul. Asta zice ca e saptamana pregatitoare postului.

    RăspundețiȘtergere
  4. draga mihaela, sper ca ai plecat cu amintiri placute de la petrecerea de ieri

    aazi avem o noua reteta de salata
    http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/02/doua-zi-dupa-salata-prieteniei.html

    si de ieri au ramasa ceaiul si cafeaua
    http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/02/cafea-si-ceai-pentru-toti-prietenii.html

    RăspundețiȘtergere