PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

12 februarie 2011

Decreţeii

      Poate că unii aţi văzut filmul, dar eu nu l-am văzut aşa că am să-l postez pentru că îmi aduce aminte de copilărie şi azi e sâmbătă, aşa că îl trec la "Sâmbăta cu amintiri".
     Iar soţul meu face parte din prima tură de decreţei. :)) şi :)


(filmul are 7 părţi)

"La viaţa mea am vizitat foarte multe ţări, dar nici una nu este aşa de memorabilă cum este România".
1966 Richard Nixon, preşedintele SUA (fragment din filmul documentar "Născuţi la comandă- Decreţeii).

"Începutul a fost din dragoste, apoi peste noapte a venit decretul lui Ceauşescu din 1966 care a interzis avorturile. Aşa s-au născut peste două milioane de români. Ei sunt Oamenii Noi ai Epocii de Aur dar în particular li se spunea copii decretului sau mai simplu decreţei."

4 comentarii:

  1. sa stam stramb si sa judecam drept....
    da, au fost decretei.
    cei care au venit pe lume in comunism,fara vre-o mare speranta decat sa lucreze in trei schimburi sau sa stea in camine de nefamilisti,s-au trezit la 23 de ani in societate libera,pe calea democtratiei si cu largi posibilitati in fata.
    Multi le-au facut realitate,au baza materiala solida,familii,viata buna.
    cei ce fac asemenea filme inca mai traiesc in 1966.
    intre timp Romania s-a schimbat,generatiile noi au alte vise si alte greutati,lucrurile s-au schimbat atat de mult,incat se aude tot mai des :"pe vremea lui Ceausescu era mai bine...."

    RăspundețiȘtergere
  2. Am auzit de conceptul de "decreţei" însă nu ştiam că există şi un film. Am să îl vizionez cât de curând :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Karma-a fost dureros!
    @Viorica-poate voi parea nostalgica dar cateodata chiar sunt, pentru ca gandesc asa cum spunea cineva "ce folos de aceasta libertate, daca nu ai cu ce s-o intretii"
    @Florin- pentru cei tineri e si asta o pagina de istorie.
    Dar nu toti copii nascuti dupa 1966 nu au fost doriti, dupa cum se precizeaza in film.

    RăspundețiȘtergere