PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

25 mai 2010

Pentru b.d.

20 comentarii:

  1. Sunt poze din Ploiesti, pe care le-am facut cand am fost ultima oara. Sper sa-i faca placere sa revada cladiri vechi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multe multumiri ! imi par atat de cunoscute si, totusi, nu reusesc sa le localizez...:(
    In special, cea ''de inchiriat''...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am marit pozele si am observat ca cea de sus este pe str. Valeni. Numele imi este tare cunoscut, stiu precis c-am trecut pe-acolo impreuna cu mama mea dar, nu mai stiu unde este...
    Noi am locuit pe (cum se schema atunci) str. Scanteii, acum s-a schimbat in Triumfului.
    Strada a scapat de demolare, dar, cand ma uit pe ''Norc'' la casa, ma doare sufletul.
    Aveam o curte imensa, cu pomi si gradina. In loc de curte, s-a ''trantit'' un bloc cu parter si doua etaje care, practic, ''sufoca'' acea casa in care m-am nascut si copilarit...

    Strada este intre str. Postei si Gh. Doja, care pe vremea mea era cunoscuta si ca Str. Oilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da prima este pe Valeni, pana se ajunge la intersectia Valeni cu Gageni. Nu stiu ce e cu casa aceea. De cand eram mica o stiu. Erau niste ateliere ale cooperatiei acolo. I-am dat poza si autorului de blog de la republicaploiesti poate ne spune el despre ce a fost acolo. Iar a doua este fosta casa a casatoriilor, pe bulevard, cred ca ai prins-o si tu, care a fost retrocedata proprietarilor si ai vazut e de inchiriat. Am inteles ca fiind in patrimoniu nu au voie sa-i schimbe aspectul. Dar dupa cum se vede incepe sa se "demoleze" singura.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am intrat si eu pe norc pe Postei si am vazut gradinita la care am fost. Acum este renovata. Este aproape de intersectia cu Triumfului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum de nu mi-am dat seama ? Acea casa ''de inchiriat'', fosta casa a casatoriilor, imi era atat de cunoscuta din simplul motiv ca,...era vizavi de scoala in care-am invatat :)
    Clasele I-IV le-am invatat la ce se numeste azi ''Colegiul National I.L.Caragiale''. In acei ani nu era ''Colegiu''...Ce cladre superba...
    Pt clasele V-VII, am trecut la ce se numea atunci ''Scoala Medie No 2- A. Toma'', iar azi, ''Colegiul National Mihai Viteazul''...
    Unde, vizavi de el era un parculet cu statuia lui Caragiale (daca nu gresesc), iar vizavi mai in dreapta, in directia Garii, aceasta casa.
    Cred ca mai in spate, prin apropiere, este si Muzeul Ceasului.

    Daca ai fost la gradinita pe Postei, aproape de Triumfului, inseamna ca ai locuit prin apropiere ? Gradinita este in directia Bisericii Sf. Vineri ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca mergi cu norc pe Postei spre Obor pe dreapta este o cladire aici se vede nerenovata cum o stiam eu si are chiar o chestie albastra pe care scrie gradinita. Eu am stat exact in fata Palatului Administrativ, pana la demolare. Clasa I am facut-o la scoala 21 tot pe acolo pe Postei. Si scoala si gradinita sunt mai incolo de biserica Sf. Vineri, spre podul spre Bereasca.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt debusolata !:)Daca stau pe Postei, la intersectia cu Triumfului, adevarat ca spre dreapta este cartierul Bereasca. Dar biserica Sf. Vineri este spre stanga. Spre ''Centru''.
    N-am reusit sa gasesc gradinita ta...:(
    Mai sunt si cutiile de beton contruite in locul caselor ce le tineam eu minte, si care ma deruteaza...

    Cand spui ''Palatul Administrativ'', te referi la actualul (si mai vechiul)Tribunal ?

    Sper sa ma scuze cititorii blogului tau daca dialogul nostru este cam neinteresant pt ei.
    Pt mine este o ocazie nesperata sa discut cu cineva care cunoaste locurile copilarie mele...

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare rau sa va anunt dar cladirea cu pravalie din primele doua poze a fost demolata :(

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma felicit ca am pozat-o. Nu stiu de ce dar mi-era atat de draga. Abia acum am citit comentariul ca am avut probleme la calculator. Am sunat la vara-mea care sta prin zona s-o intreb pentru ca nu voiam sa cred ca e adevarat (nu ca nu ai spus adevarul). Cand au demolat-o? Verisoara mea spune ca vor sa faca ca de obicei birouri. O sa fie ca pe bulevard, intre case vechi, ditamai constructia. Dar ce sa mai zicem....

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce-mi pare rau ca nu i-am aflat istoricul! Cam ce suprafata de teren e acolo? Mai era si in spate? Daca poti sa faci poze cu terenul te rog trimite-mi pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar nu stiu cand au demolat-o, si pe mine m-a surprins, mai ales ca eu cautam strada de langa cladire cand colo ia-o de unde nu-i ...
    era o suprafata destul de mare pt ca s-a ras totul , inclusiv pravaliile acelea.
    In privinta istoricului nu stiu , va trb sa vorbim cu fostul proprietar si vecinii(am nevoie de voluntari!:))
    o sa trimit si o poza...

    RăspundețiȘtergere
  13. Din intamplare am fotografiat si eu casa de pe valeni inainte sa fie demolata , la fel si cea de pe vlad tepes.
    Daca cei care suntem interesati de acest subiect nu ne strangem sa facem ceva , o sa mai ramana atatea case-monument cat sa inumeri pe degedele de la o mana...

    http://img842.imageshack.us/g/dsc0002ue.jpg/
    (mie cel putin nu-mi da voie sa vizualizez mail-ul, daca puteti sa-l puneti pe pagina principala ar fi perfect)
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  14. Am vazut imaginile, multumesc din nou. Astept vesti. Eu va sustin daca e cazul de aici din Moldova. Despre restul ti-am raspuns pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  15. In primele 2 poze se afla Cârciuma lui Panaitescu, ştiută sub numele de Birtul Văleni, sau La chinul beţivilor.Eu zic sa fotografiezi si intersectia Valeni cu Gageni ca nu stiu cat o sa mai fie in starea actuala.Acolo se afla si casa in care era birtul Crucea de piatra.Locurile copilariei mele...
    Iata http://ploiestii.wordpress.com/2010/03/14/ploiesti-ploiesti/

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc si pentru adresa de blog. Cu fotografiatul nu stiu daca o sa mai prind ca vin cam rar in Ploiesti.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cat ma bucur sa vad ca mai sunt inca destule persoane cu aceeasi obsesie ca si mine. E rau sa te stii solitar ! :)

    Cred acelasi lucru ca si Samurakas - daca nu ne vom strange macar sa se stie ca exista oameni carora le pasa, atunci vor disparea toate fara urma !

    Si eu am fotografiat la fel ca voi cateva cladiri vechi si voi incerca sa o fotografiez si pe cea indicata de Mihaella (multe mai suntem! :) )
    Numai sa-mi tineti pumnii, la noi mai ales in ziua de azi proprietarii sunt foarte suspiciosi daca te vad cu un aparat foto pozandu-la cladirea.
    Macar asa sa mai "colectionam" orasul !

    Multumesc si eu Mihaeladr, tare bine mi-au picat postarea si comentariile astea !

    RăspundețiȘtergere
  18. Asa. Asta e pentru tine, Mihaeladr.
    De fapt, pentru noi toate. :)
    http://letyourminddothewalking.blogspot.com/2011/07/oamenii-ce-isi-pastreaza-orasul-cu-ei.html
    Inca o completare totusi :
    eu una chiar nu-i inteleg pe cei ce demoleaza.
    Dar mai mult, ii consider prosti :
    toti demoleaza
    toti construiesc birouri
    toate birourile raman apoi goale cu placuta de inchiriat.
    Care e rostul? Ei nu observa asta?
    De ce n-ar face altceva, ceva orginal din casele acelea?

    RăspundețiȘtergere