PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

24 decembrie 2010

Crăciunul pentru mine

....însemna:
      Până la 6 ani un brad de 2 metri pe care mi-l aducea Moş Crăciun noaptea. 
    Mersul cu colindul la mătuşa mea care stătea la un bloc de lângă Hale (Ploieşti). Îmi făcuse mama un săculeţ în care puneam ce primeam. 
Şi cântam:
"Bună dimineaţa la Moş Ajun,
Dragă domnişoară
Ieşi puţin afară
Dă-ne un covrig
Că murim de frig
Ori eşti ocupată
Ori eşti supărată
De nu vrei să ieşi
Să ne mulţumeşti
La anul şi "La mulţi ani!" 
    Zăpezile care erau altădată. Acum s-a topit zăpada şi se zice că de Crăciun va ploua. 
    Mirosul de sarmale făcute cu varză acră, mirosul de cârnaţi.
    Plăcintă cu brânză, plăcintă cu mere. Nu mai ştiu de ce mama nu ne făcea cozonac, pentru că îmi povestea că acasă când era la mama ei ştia să facă.  Ei, dar cu plăcintele era o poveste întreagă. După ce ne-am mutat în Cartierul de West, în săptămâna Crăciunului, trebuia să vin în centru să le cumpăr. În spate la Omnia era o casă unde se vindeau foi de plăcintă. Mă trezeam de dimineaţă, cred că pe la 5 şi cu primul autobuz, plecam în oraş, pentru ca să nu se termine. Acolo stăteam la coadă, că doar nu eram eu prima. Asta o făceam şi de Paşti. Interesant e că şi acum îmi plac plăcintele. 

Pentru cine primeşte colindătorii un colind  al Ansamblului de copii "Ţara Vrancei"  şi să aveţi un Crăciun aşa cum vi-l doriţi sau cum spune copilu' în engleza lui "I iush you a Merry Christamas".
     

14 comentarii:

  1. Nu doar in spate la Omnia se vindeau foi de placinta. :D
    Mai era un loc pe Bulevard. Pe langa policlinca cu plata(parca). Imi aduc aminte ca era un fel de demisol si vindeau prin fereastra foi de placinta (din acelea subtiri).
    Mi-au ramas intiparite in memorie halatele si bonetele de un alb impecabil in care erau imbracati angajatii de acolo.

    P.S.(offtopic):
    In scoala nr. 6 , dumneavoastra ati prins-o pe doamna Stoica Constanta (in clasele primare) ? Pe cine ati avut diriginte in 5-8 ? L-ati prins pe domnul Anghel ? Dar pe doamna Suleiman (de matematica) ? Pe domnii Mihut(desen) si Faina?
    Nu ar strica sa faceti un articol despre profesorii dumneavoastra(din toate perioadele). Probabil sunt oameni care merita amintiti, care au contribuit la cine sunteti dumneavoastra astazi si care (probabil) s-ar bucura daca ar sti ca nu au fost uitati.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce amintiri!!! In special de Craciun ne aducem aminte de copilarie!!! Diriginte la 5-8 a fost domnul Faina. Un super diriginte. De la el am avut sa zicem "dragostea" pentru limba engleza. Domnul Anghel era de sport? Stiu ca pe doamna Anghel am avut-o la limba romana si ii datorez mult, desi atunci ni se parea cam dura. Invatatoare am avut-o pe doamna Popa Aurelia. Interesant ca prietena mea a avut la copilul ei tot pe doamna ca invatatoare. Acum a iesit la pensie. De restul nu stiu. Poate domnul Mihut, mi-ar spune ceva numele, dar exact nu mi-l amintesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. :) Da. Anghel a fost profesor de sport si director (o lunga perioada de timp).
    Faina era simpatic foc . Cam zgarcit cu notele la limba engleza. Era simpatic mai ales cand venea afumat la ore :D ... Dincolo de toate acestea a fost un profesor foarte bun de limba engleza.
    Ce vremuri ... !!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru aducerea aminte...:)
    Dar care din ei or mai fi azi?
    Cand am venit in West cred ca a fost primul an cand s-a deschis scoala. Iar mi se pare ca am fost prima generatie la care a fost domnul Faina diriginte.
    Nu mai stiu decat de doamna invatatoare ca s-a retras in locurile natale.
    Mai depanam amintiri??
    Dar nu azi ca am la treaba.....

    RăspundețiȘtergere
  5. aveam in minte o cu totul alta postare..
    dar cele scrise aici de Hector Butacu despre profesori,
    ".....Probabil sunt oameni care merita amintiti, care au contribuit la cine sunteti dumneavoastra astazi si care (probabil) s-ar bucura daca ar sti ca nu au fost uitati....."

    imi aminteste de cele scrie se mine "Faceti un efort si amintiti-va profesorii"

    adica mi se pare o idee foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate la anu' cand 'oi avea timp!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Craciun fericit, cu miros de brad, sarmale si cozonaci, cu multa sanatate si veselie si colindatori la ferestre!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu i-am primit si pe cei din Tara Vrancei,dar unde sa le trimit un covrig?
    Sa fii sanatoasa.
    Cand ii spuneam lui Hector dumneavoastra,ma apostorfa,acum citesc atatia dumneavoastra in comentariile lui,incat m-apuca dorul de dvs al meu :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Si referitor la dumneavoastra cred ca eu si Hector avem niste amintiri comune asa ca n-o sa ne mai exprimam cu d-voastra.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu este frumos sa ma vorbiti cand nu sunt de fata... :))))
    Pace intre oameni si liniste in sufletele tuturor !

    RăspundețiȘtergere
  11. - Asa ca intre prieteni cu fj13 merge!! :)
    - Asta trebuie sa fie, indiferent de calea pe care o urmeaza, fiecare trebuie sa-si gaseasca liniste in suflet!

    RăspundețiȘtergere