PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

09 decembrie 2010

Ce cale religioasă urmezi?

 
    "Magul începător îşi va declara credinţa într-o religie universală. Va vedea că toate religiile au atât aspecte pozitive cât şi negative. Va păstra pentru el punctele bune ignorându-le pe cele rele, aceasta nu înseamnă că trebuie să profeseze o religie, ci că va respecta dreptul fiecăruia de-al venera pe Dumnezeu, pentru că fiecare religie are o viziune corectă despre Dumnezeu indiferent dacă e vorba de Creştinism, Budism, Islamism ş.a. Oficial poate să fie credincios religiei sale dar nu va fi mulţumit doar cu doctrinele oficiale ale bisericii de care aparţine, va încerca să pătrundă în misterul lucrării lui Dumnezeu. Acesta fiind de fapt scopul iniţierii. În conformitate cu legile universale magul îşi va face propria viziune asupra universului, iar aceasta va deveni adevărata lui religie. Fiecare religie este relativă iar înţelegerea ei depinde de maturitatea persoanei. Astfel adeptul nu va încerca să convingă şi să abată alte persoane de la adevărul lor şi nu va face nimic să le condamne. În străfundul, inimii poate simţi milă pentru fanatismul sau ateismul unora, fără să lase să se vadă ceva în exterior. Va lăsa pe fiecare să creadă în ceea ce-l face fericit şi mulţumit. Dacă toată lumea s-ar ţine de sfatul de mai sus ar dispare ura şi războaiele religioase de pe Pământ şi toţi oamenii ar trăi fericiţi unul lângă celelălt."
                                                                             Religia - Franz Bardon 
                                                             de pe blogul "Pământul deocamdată" , foto
Mă cam regăsesc în articolul de mai sus, dar nu sunt mag!!!!!


Şi pentru că tot am postat articolul acesta voi pune pe blog un chestionar la care vă rog să răspundeţi.
Ce cale religioasă urmezi? Oare am pus bine întrebarea? Dacă nu daţi-mi idei. 

11 comentarii:

  1. In contextul de mai sus, folosirea termenului de "Islamism" este gresita. :)

    Toleranta si respectul fata de drepturile semenilor nostrii , in ceea ce priveste optiunile lor confesionale, sunt calitati de o foarte mare valoare. Din pacate sunt foarte rar intalnite .

    Va recomand sa cititi "parabola elefantului". O veti gasi printre scrierile lui Rumi.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Hector-Islam ar fi mai corect?
    abia astept mihaela sa pui chestionarul
    si tu nu esti mag pentru ca nu ai initierea, dar ceea ce scrie Franz Bardon e so true...

    RăspundețiȘtergere
  3. @karma police

    "Islamism" este un termen inventat de Voltaire. Acest termen, in prezent, se refera la o varianta extremista a Islamului politic, la o deviatie de la adevaratele principii islamice . Totusi, cred ca stiai acest lucru...

    Datorita faptului ca ai fost usor incoerent(a), nu am reusit sa inteleg cui te adresezi in a doua parte a comentariului.
    Pe viitor, cand mi te vei adresa, te rog frumos sa fii ma clar(a) in exprimare! Multumesc.

    Eu, inainte de orice, ma straduiesc sa fac cat mai putine greseli si sa fiu cat mai coerent . Tocmai de aceea , am aceeasi pretentie de la cei care ma interpeleaza.

    RăspundețiȘtergere
  4. @karmapolice se refera la mine, pentru ca eu am scris in articol "Dar nu sunt mag!"

    RăspundețiȘtergere
  5. Atunci... MEA CULPA !
    Lipsa ochelarilor este de vina.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am pus gresit semnul la karmapolice, dar Hector a inteles.
    @karmapolice- si eu zic la fel "so true"
    In legatura cu sondajul, sa stiti ca nu ma intereseaza procentele lui ci as vrea sa vad daca intr-adevar blogul meu promoveaza ideea de "Unitate in diversitate".

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu cred.
    Spun asta, ca sa fie clara pozitia mea de la inceput.
    Dar daca ma aventurez sa am o parere, cred ca nu se poate spune "urmez o cale religioasa..."
    Caile religioase nu sunt trasee de munte mai usoare si mai grele sau pe scurtatura...
    Daca lumea insa ar crede ca la inceputul ei intr-un unic Dumnezeu,atunci s-ar fi putut sa ma aflu si eu printre ei...
    Dar cand azi se crede in atat de multe lucruri,atat de multe incat nici nu stiu daca cestinismul mai poate fi numit "monoteism" stau linistita in necredinta mea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt ortodoxa.Si considerca mi se potriveste de minune aceasta religie, nu si dogmele in totalitate dar asta nu mai conteaza

    Cred ca insumez umpic din toate caile religioase . Tot ce e bun, cel putin asa vreau sa cred

    RăspundețiȘtergere
  9. @hapi - sunt de acord cu tine! Acum eu sunt pe "drumul" invatatului! Incerc sa aflu cat mai multe din toate religiile! Cat mi-e dat sa inteleg, pt. ca am citit undeva: "cunoastem atat cat ni se da"!

    RăspundețiȘtergere
  10. Da...
    Dupa ce-am citit mai mult din Osho (desigur, fara legatura cu religia) am avut o concluzie...Una negativa. Dislike.
    Poate o sa-mi prezint odata motivele pe blog

    RăspundețiȘtergere