PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

22 martie 2012

Când soarele era zeu

Aşa mi-a făcut google-ul traducerea la următoarea melodie!


Ce-am reuşit eu să înţeleg cu translate-ul cu google că este o formaţie folk-rock rusească care se numeşte "Melnitsa - Nevesta poloza" pe care o puteţi vedea în linkul pe care am să-l dau mai jos în care va fi şi traducerea melodiei de mai sus în engleză. 

Dacă sunt cunoscători de rusă, poate mă lămuresc: cum se numeşte formaţia şi despre ce film e vorba în melodie!  

Şi mi-a mai plăcut o melodie a acestei formaţii în care am înţeles că ar fi vorba despre"originile slave ale culturii ruse" iar la sfârşitul melodiei este un simbol care apare la multe popoare.


O aştept pe Ironicblonde să se însănătoşească.

8 comentarii:

  1. Pe Blonde am vrut sa ti-o recomand si eu. O sa trec pe la ea sa vad cum sta cu gradele...celsius:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am trecut si eu ieri dupa amiaza si-a schimbat aspectul la blog si i-am lasat un mesaj ca o satept la mine pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  3. As fi curioasa de cine e facut acel film si cum ii zice! Pare interesant!

    RăspundețiȘtergere
  4. Scuze pentru intarziere cu raspunsul, draga mea! o sa incerc sa fac traducerea aproximativa a textului, care este impanzit de expresii vechi slave, arhaisme si are un stil, asa...de incantatie...mai ales in a doua piesa, unde este vorba, de fapt, despre un ritual de descantare a apelor.
    Formatia folk se numeste Melnitsa, adica Moara, iar prima piesa(un fel de balada) - Nevesta Poloza - Mireasa Sarpelui.
    aceasta incepe cu o atentionare pentru o tanara si frumoasa fata, care trece singura pe un drum de padure, ea fiind avertizata sa se intoarca din drum si sa nu se uite in fata ei, de unde se vad vartejuri de praf apropiindu-se, pentru ca nu sunt ceea ce par... daca le va privi, necazul se va abate peste ea, vraja se va activa, blestemul stravechi se va declansa, etc...Fata, fiind foarte tanara si inocenta, nu a stiut sa recunoasca pericolul si s-a uitat...Solista zice in continuare: esti singura de vina, frumoaso, pentru ca ai privit intr-acolo, acum esti de-a lor, caci ai vazut o nunta serpeasca,ai fost,la randul tau, vazuta si ai devenit, din acest moment Mireasa Sarpelui (poloz in rusa veche este un fel de sarpe suprem, reptilianul sef cum ar veni :))))Fata este facuta prizoniera si dusa cu forta de sarpele cu chip de om catre meleagurile lui,totusi privirea ochilor sai aurii o fascineaza si o fac sa il doreasca, in adancul sufletului ei(psihologii si-ar aminti aici de relatia calau-victima, cred :))) Refrenul suna ciudat, de parca intre ei s-ar fi consumat noaptea nuntii, chiar daca in clip nimic nu sugereaza asta. Zice asa: in asternutul tau culca-ma, cu privirea aurie a ochilor tai imensi mangaie-ma,cu 33 de inele de aur incolaceste-ma si nu ma lasa dimineata sa merg dupa apa de una singura!Vom merge impreuna catre apus si solzii aurii vor straluci in razele lui pe trupurile noastre, bronzandu-le :D Fata pare amorezata lulea, dar....probabil nu poate uita deloc ca alesul ei e doar un sarpe si ii e frica de el...altfel nu pot explica secventa urmatoare, in care ea il injunghie si evadeaza....dar acelasi refren de dor dupa sarpe o urmareste in continuare si se tot repeta...
    hm...stiam de vechea superstitie slava, ca atunci cand serpii se imperecheaza(e o perioada a anului), nu ai voie sa ii privesti i mai ales, sa nu iti intersectezi privirea cu vreunul din ei, caci vei fi considerata de-a lor si..uite ce belele se pot intampla!;) iar daca ai avut ghinionul sa te afli din intamplare prin zona trebuie sa te tirezi cat de repede poti din acele locuri... Ei, copii, v-a placut povestea? :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Filmul "Cand Soarele era zeu" este o productie poloneza, ecranizare a unei vechi legende, dar nu are traducere...vezi aici:
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=7H8_31b_kgk&feature=endscreen

    RăspundețiȘtergere
  6. Uau, ti-am dat ceva de lucru!!! Multumesc frumosssss!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. L-a gasit karma police, cu traducere in engleza
    http://www.youtube.com/watch?v=v9HWKoHr_no&list=WL229E99C1B2BC52A0&index=64&feature=plpp_video

    RăspundețiȘtergere