PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

31 martie 2010

PRĂJITURA HAWAII

PRĂJITURA HAWAII

"Cred că este cea mai bună prăjitură pe care am mâncat-o de ceva vreme încoace.
Are un gust nemaipomenit, o savoare discretă. Este minunată, se topeşte în gură!

Ne trebuie:
o conservă mare de cocktail de fructe (ananas, pere, mere, struguri, cirese..)
150 g unt
150 g zahar
un praf de sare
2 ouă
250 g făină
25 g nucă de cocos
2 linguriţe praf de copt
4 linguri suc de lămâie
puţin unt pt. unsul formei şi puţin griş pt. tapetat forma.

Pt. glazură:
250 g zahăr pudră (eu am pus doar 70 g pentru că mi s-a părut prea mult)
compotul din conservă

Cum se face:
turnăm conţinutul conservei într-o sită şi lăsăm să se scurgă bine sucul într-un alt recipient (nu aruncăm sucul...)
eu am folosit cam o cutie şi jumătate de fructe (fructe exotice si cocktail de fructe)
tăiem bucăţile de fructe în bucăţi potrivite dacă e cazul
batem bine untul (la temperatura camerei) cu zahărul şi praful de sare
adaugăm ouăle şi amestecăm până s-a dizolvat zahărul complet
făina se amestecă cu nuca de cocos şi praful de copt şi se încorporează în amestecul din unt, zahăr, ou
la sfârşit adaugăm sucul de lămâie şi fructele


Aluatul îl turnăm în forma unsă şi tapetată şi nivelăm puţin (reţeta originală era în formă de guguluf, dar eu nu am avut).
Lăsăm în cuptorul preîncălzit la o temperatură de 200°C ptr. cca. 50-60 minute.
Scoatem şi lăsăm la răcit.
Zahărul pudră îl amestecăm cu atâta suc de fructe, în aşa fel să obţinem consistenţa mai vâscoasă şi turnăm peste prăjitură.
Eu am pus doar 70 g de zahar şi vreo 4-5 linguri de suc.
Apoi tăiem şi mâncăăm.

Foaaaarte bună!"


De la http://edithfrincu.blogspot.com/

Mi se pare foarte bună. Am s-o încerc şi eu. 

3 comentarii:

  1. Eu am facut-o si este suuuuper!Tot de la Edith am luat reteta!Si se face f. repede si usor!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut-o si s-a mancat prima. Foarte buna, am s-o fac mai des.

    RăspundețiȘtergere