PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

12 martie 2010

"În seara asta avem supă de linte"

   Într-una din zilele săptămânii trecute am primit  telefon de la Rodica, o veche cunoştinţă pe care am întâlnit-o la Centrul de Sănătate Herghelia, amintindu-mi de experienţa care ne-a schimbat stilul de viaţă din mai multe puncte de vedere.
    Herghelia este un centru de sănătate la câţiva kilometri de Târgu Mureş. Acum se numeşte altfel: Centrul de Medicină Lifestyle.
        Era prin 2003, eram la serviciu şi mi-a căzut în mână o revistă "Viaţa şi sănătate". Văzând că au remedii pentru problema de sănătate pe care o aveam, ne-am decis eu şi soţul meu, copilul nu era atunci, să mergem acolo. Ne-am făcut programare, ne-am uitat un pic pe internet să vedem despre ce-i vorba şi am plecat în concediu 11 zile. 
     Am ajuns acolo şi seara când am intrat în sala de mese ni s-a spus "în seara asta avem supă de linte". Ne-am uitat unul la altul, ştiind totuşi ceva de pe internet dar crezând că este şi o alternativă la mâncare cu carne. Nu mâncasem niciodată linte până atunci. Acum de câte ori fac, ne-aducem aminte de Herghelia şi de "în seara asta avem supă de linte". A doua zi ni s-a prezentat programul: ora de trezire -6 dimineţa; gimnastica de înviorare; masa de dimineaţă; tratamentele, masa de prânz, plimbare după masa de prânz, tratamente; cursuri despre sănătate, despre alimentaţie, despre bucătăria vegetariană; masa de seară şi întrunirea de "familie". Era cu totul altceva decât ştiam noi despre un concediu.
      Mă credeţi că în  acele zile deşi am avut un radio la noi nu i-am dat drumul. Nu am simţit nevoia de ştiri. Am aflat abia când am ajuns în Târgu Mureş că în zona noastră au fost inundaţii. În tot centrul erau difuzoare, inclusiv în camere la care se auzea numai muzică de relaxare. 
      Nu am mâncat carne, ouă sau lactate toată perioada, chiar dacă am ajuns în Târgu Mureş am respectat ideea de a mânca vegetarian, pentru  că până la urmă o făceam pentru noi. Soţul meu a slăbit un pic pentru că trebuia să slăbească, dar eu m-am îngrăşat pentru că mi-a plăcut mâncarea.  A fost în prima perioadă a lunii august când la noi este postul Sfintei Mării, iar acesta a fost primul post pe care l-am ţinut în viaţa noastră.
      Pentru cei care vor sa-şi schimbe ideea că nu "merge" mâncare fără carne şi care vor într-adevăr să-şi schimbe stilul de viaţă într-unul sănătos să meargă la Herghelia sau mai nou acum la Podiş (Bacău), măcar o dată în viaţă. Nu am devenit vegetarieni, dar totuşi am realizat ce e bine şi ce e rău pentru sănătatea noastră.
      Cei care vor să afle mai multe să intre aici şi aici.
    

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu