PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

29 decembrie 2011

Jianul

Pentru că nu am reuşit să fac decât două poze cu banda Jianului dintr-un sat de lângă Moineşti, (deşi aş fi vrut să-i înregistrez, dar...., n-a fost să fie, poate la anul) am căutat şi am găsit pe site-ul "Profesorul On-line"  un documentar despre acest teatru popular inspirat de legenda lui Iancu Jianu, care se joacă în Moldova la răscrucea dintre ani, atunci când anul cel nou îl ucide simbolic pe cel vechi cu o cruce de lemn.


Documentarul îl puteţi vedea AICI.
Filmările au fost făcute în satul Agăş din judeţul Bacău.
Ce ştiu eu despre proful-online, adică profesorul Ursu, că a fost profesor de matematică şi în Moineşti, iar acum dă lecţii de matematică online. Cursurile de calculatoare le-am făcut cu el şi cu fiul său. Găsiţi mai multe pe site-ul său.

2 comentarii: