PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

10 septembrie 2010

LA MULŢI ANI - PĂRINTE!

        Ieri, la biserică i-am cerut părintelui meu spiritual acceptul să scriu despre el pe blog.
       
          Preotul Ioan Andrioaie la terminarea facultăţii.
         Când am ajuns acasă şi am deschis cartea pe care a scris-o "Pe drumul vieţii. În slujba lui Dumnezeu şi a oamenilor" ca să mă documentez pentru articol am văzut că ziua lui de naştere e pe 10 septembrie. (Nimic nu e întâmplător). Am să-i transmit urările prin telefon, personal duminică la biserică şi acum pe blog. 
      
      Părintele Ioan Andrioaie s-a născut în comuna Poduri, judeţul Bacău, a urmat cursurile Seminarului Teologic de la Mănăstirea Neamţ  unde i-a cunoscut pe Mihail Sadoveanu şi Gala Galaction, apoi Institutul Teologic de grad Universitar din Bucureşti.
    A slujit în parohii de pe malul Prutului şi apoi în parohii din protopopiatul Huşi. A fost numit consilier administrativ bisericesc la Episcopia Romanului şi Huşilor şi preot slujitor la Parohia "Sfântul Gheorghe" din Roman. A fost numit în postul de Protopop al Protopopiatului Moineşti şi transferat în funcţia de preot paroh la Parohia "Sfântul Gheorghe" din Moineşti.
      Din 2003 din ordinul Episcopiei Romanului a fost rânduit să oficieze ca preot la Capela Militară "Sfântul Arhidiacon Ştefan" şi "Binecredinciosul Voievod Ştefan cel Mare şi Sfânt" din incinta Unităţii Militare de Pompieri Moineşti.
     
     Aici l-am cunoscut eu în anul 2005 devenind "părintele meu" şi de când a venit copilu' în familie este "părintele nostru". Asta până pe 13 iunie 2010, când a oficiat ultima slujbă la această biserică (probabil tot din ordinul Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului). A slujit o perioadă împreună cu unul din fii lui, preotul Gheorghe Andrioaie la Biserica "Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel" din Moineşti (din cei şase copii, patru dintre copii i-au urmat calea, trei băieţi sunt preoţi, iar fata  este  profesoară de religie). 
       Din primii ani de preoţie şi până în prezent a colaborat pe teme dogmatice, morale, liturgice, istorice, juridice, comemorative, etc. la diverse reviste teologice. A colaborat la cartea "Moineştiul, 565 de ani de la prima atestare documentară; Compendiu de geografie şi istorie locală"(pe care eu din păcate nu o am, este ceva pe net dar nu în totalitate). 
       În anul 1987 de Sfintele Paşti, timp de trei săptămâni a vizitat Locurile Sfinte, iar la întoarcerea în ţară a scris o broşură cu titlul  "Pelerin la Locurile Sfinte".
        Aici e cu copilu', care vrea covrigelul de la prescură.

Aici este vocea părintelui în timpul slujbei Sfintei Liturghii (e înregistrată cu telefonul fără imagine), este rugăciunea "Doamne mântuieşte pe cei bine credincioşi" care mie îmi place foarte mult.



La mulţi ani cu sănătate părinte!
Vă mulţumesc pentru că aţi fost şi sunteţi părintele meu spiritual.
Să ne slujiţi şi să ne îndrumaţi mulţi ani de aici încolo.

Sfatul părintelui : "SĂ NU VĂ PIERDEŢI CREDINŢA!"    
Mai multe despre părinte şi ceea ce am scris din cartea dumnealui găsiţi la: "etichete-preot Ioan Andrioaie".  
 

6 comentarii:

  1. Va multumesc din suflet pentru acest reportaj!!
    Trece impreuna cu familia printr o mare incercare, ma rog pentru ei, si sper din suflet sa gasesc aceeasi pace si Iubire neconditionata! Cu mult respect!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ma rog atat pentru parinte cat si pentru familia sa si nu de acum ci mai demult. Sa dea Doamne Doamne sa fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca am descoperit astazi acest articol despre parintele Ioan. Am copilarit la Moinesti, mergeam duminica la biserica la Sf. Gheorghe, si faza cu covrigelul de la prescura mi se intampla si mie. Parintele ne chema: hai la mos parintele, desi avea doar in jur de 40 de ani, cred, atunci. Poza cu parintele cu covrigelul este superba. Sper ca parintele este bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca ati gasit articolul, parintele este bine, multumim lui Dumnezeu, el este parintele spiritual al intregii noastre familii. Si mai e un pic si pe 10 spetembrie este ziua lui.Sa-i dea Domne-Doamne sanatate!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. In clip i se aude vocea, sper sa se deschida la d-voastra, la mine da.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca vreti sa stiti mai multe despre Moinesti este o pagina pe facebook Moinestiul pozitiv, in care puteti afla ce se mai petrece prin oras .

    https://www.facebook.com/groups/519970974730562/

    RăspundețiȘtergere