PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

04 iunie 2010

O carte veche

      Pentru că suntem în Postul Sfânţilor Petru şi Pavel, după-amiază am fost la biserică la Sfântul Maslu, care este în fiecare vineri din post. Îmi place foarte mult să merg la "bisericuţa mea" unde nu este lume multă .
    Este un domn căruia eu îi zic "bunicul" care mi-a promis că îmi aduce o carte de rugăciuni veche în limba română dar scrisă cu alfabetul chirilic. Eu nu ştiu alfabetul chirilic că nu am făcut rusa la şcoală, dar am luat cartea să mă uit un pic, poate dau de anul când a fost editată, pentru că nu mai are coperţi.  Acum nu ştiu, poate fi adusă din Republica Moldova, pentru că ei abia în 1990 au trecut la alfabetul latin. Noi am trecut la scrierea latină în 1862. Şi totuşi "bunicul" pentru că a învăţat rusa a citit ceva din carte şi sunt exprimări ale unei limbi române vechi ex: iasce în loc de este. Până mă mai documentez, că de citit nu cred că am cum, că nu ştiu alfabetul am să vă arăt câteva imagini.

7 comentarii:

  1. pick me me me...io am invatat alfabetul chirilicla liceu, ca ne punea la fizica sa facem probleme dintr-o carte ruseasca si ne-au obligat sa-l invatam( cartea era din moldova, scrisa in limba romana, dar in alfabet chirilic)...asa ca pretty please?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar ai reusit sa citesti putin? Se intelege?

    RăspundețiȘtergere
  3. DI ZIUA INFRICASATA....ULTIMA FOAIE

    RăspundețiȘtergere
  4. De ziua infricosata gandind suflete al meu, privegheaza ingrijinduti camara ta cu unt de lemn luminandusi: ca nu stii cand va veni la tine glasul ce va sa zica: iata Mirele. Vezi dar suflete al meu sa nu durmitezi si vei ramane afara batand, ca cele cinci Fete, ci cu priveghere asteapta ca sa intampini pe Iisus cu unt de lemn de ? : si-ti va da tie camaca cea Dumnezeiasca a maririi Sale

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu placere
    Destul, unele litere sunt altele decat cele invatate la rusa. Am facut rusa 8 ani si in afara de alfabet nu s-a lipit nimic de mine ...

    RăspundețiȘtergere