PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

18 februarie 2010

Ghicitori


Am găsit o carte cu ghicitori pentru copii editată la Chişinău.
Unele mi s-au părut drăguţe şi de aceea le-am scris mai jos.
Vă invit să le descifraţi.


1. Am o crăcăna;

Pe crăcăna — un poloboc,
Pe poloboc — o cobiliţă,
Pe cobiliţă — o tărtăcuţă,
Pe tărtăcuţă — o pădure,
Şi în pădure râmă porcii.


2. Un dovleac cu şapte găurele.


3. Am două ferestre: dimineaţa se deschid şi seara se închid.


4. Două rânduri de soldaţi în straie albe îmbrăcaţi


5. Furculiţă cu cinci dinţi, căpătată din părinţi.


6. Am zece copilaşi cu câte-o jumătate de căciulă-n cap.


7. Am doi căluşei cutreier lumea cu ei.


8. Douăzeci de frumoşi, patruzeci de voinici, şaizeci de înţelepţi, optzeci de nebuni.


9.Am o lădiţă cu o porumbiţă
Dacă zboară porumbiţa, n-ai ce face cu lădiţa.

3 comentarii: