PACE VOUĂ! SHALOM ALEIHEM! SALAM ALEYKOM!

23 septembrie 2024

Poezii pentru suflet - CONFRUNTARE

  •  

Cearcănele ploii mi se-aștern pe față,
Precum niște umbre, coborând din Cer...
–Nu te las eu, toamnă, dis-de-dimineață,
mă speli cu lacrimi dintr-un efemer!

Cetele de frunze ruginesc cărarea,
Cea pe care-n taină zborul mi-l purtam...
– Azi rămân acasă și-oi schimba culoarea
Viselor captive dincolo de geam!

Lacomă tristețea brațele-și desface
Ca să mă adune strâns la pieptul ei...
– Cât vibrează-n mine inima stângace,
Nu te las, tristețe, zâmbetul să-mi iei!

Trec furtuni prin gânduri, ca niște intruse,
Bat în poarta minții, ca să le deschid...
– Nu las nebunia șoaptelor ascunse
Să îmi fure pacea, surâzând perfid!

Pe la tâmple, iarăși, bruma, ca o vamă,
Umblă cu pecetea firelor de-argint...
– Trec prin anotimpuri fără nici o teamă,
Fiecărei zile închinând colind!

Într-un colț de geană, stă singurătatea
Încrezută-ncearcă a mă ispiti...
–Cât mi-aude ruga-n Cer Divinitatea,
Singură vreodată, știu că nu voi fi!

Dincolo de mine alte lumi se-arată,
Și viclean, iluzii mă ademenesc...
–Eu rămân în cuget, cea adevărată,
Tu, ajută-mi, Doamne, să nu rătăcesc

Autor: Diana Sava Daranuța

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu